AnasayfaSSSKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Pawno Kodları Full

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Pawno Kodları Full   Paz Kas. 08, 2009 1:40 am

Bölüm : Pawno Nedir ?

Pawno , "pwn" formatında yazılan Sa:Mp
modlarını "amx" formatına dönüştürerek Sa:Mp'da oynanılabilir hale
getirmeye yarayan bir compilerdir.Pawnoya "pwn" formatında kod
yazımında C# ile C+ dillerinden yararlanılmış bir dil
kullanılmaktadır.Kullanımı gayet basittir fakat dilini öğrenmek için
çok çalışmak gerekir.Eğer programla dillerinden bazılarını biliyorsanız
öğrenmekte çok zorlanmazsınız.

İyi Yönleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

- Rahatlıkla kullanılabilir boyut.

- Az bellek kullanımı.

- Yanınızda kullanacağınız functionların listesinin bulunması.

- SA-MP ile uyumlu olması.

Eksileri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

- Büyük mod yapımları için çok zor.

- Editor çok sade.

- Vista sistemlerde çalıştırmanız için kullanıcı olarak açmanız gerekiyor.

2.Bölüm Modlar ve Filterscriptler :


Sa:Mp'ta oyun modları ve filterscriptler kullanılır.

Sunucuda mutlaka bir oyun modu açık bulunur ve sunucuda bu moddaki verilerden yararlanılır.

Filterscriptler ise , açılması zorunlu olmayan fakat modların yanında ek veriler bulunduran kodlamalardır.



3. Bölüm : Modun başında bulunan tanıtım kodları :

#include
Kodu : Bu kodumuz moda , belirttiğimiz dosyadaki
kodların eklenmesini sağlar.Örneğin "#include "
yazdığımızda belirttiğimiz dosyanın (Eğer belirttiğiniz dosya
pawno/include klasörü içindeyse bulunduğu klasörü belirtmenize gerek
yok) içindeki kodlar , kodu koyduğumuz yere geçirilir.

#define
"tanıtılan kod veya değişken" Kodu : Bu kod ile
modda daha sonra bir takım şeyleri ayrı ayrı yazmak yerine buradan
tanıtarak hepsini yazabilirsiniz.Örneğin "#define TAKIMMESAJI "Takım
oyuncuları dikkat!" " yazdınız.Bir daha modun içinde TAKIMMESAJI
yazarsanız bunun yerine "Takım oyuncuları dikkat!" yazacak.Veya
"#define TAKIMKODU "/takim" " yazdığınızda , modun içinde her TAKIMKODU
yazdığınız yere bunun yerine /takim yazılır.

new
Kodu : Bu kod ile normalde dilin içinde
olmayan bu yüzden moda tanıtmamız gereken kodları tanıtabiliriz.Örneğin
"new playername = GetPlayerName(playerid);" yazarsak her playername
yazdığımız yerde oyuncunun ismi yazar.

forward
Kodu : Bu kod ile moda ayrıca yerleştirdiğimiz (Bkz
: Pawnodaki publicler) publicleri tanıtıyoruz.Örneğin "public
PlayerDeath(playerid)" isimli bir public açtık.Bu publicin çalışması
için modumuzun başına "forward PlayerDeath(playerid);" yazmamız gerekir.

main() Kodu :

Kod:
main()

{

print("\n Yazınız.");

print("Yazınız.\n");

print("Yazınız.\n");

}
...şeklinde yazılır.Buradaki print(""); içine yazdığınız yazılar , server açıldığında Samp-server.exe'de görünecek yazılardır.

4.Bölüm : Publicler :


Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her zaman
içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin "public
OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde oyundaki
komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)" içinde
oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar
bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan
sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz
publicler..

Sabit publicler :

O

*
OnFilterscriptExit : Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya
server kapandığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi
buradan ayarlayabilirsiniz.

* OnFilterscriptInit :
Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya server açıldığında
Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan
ayarlayabilirsiniz.

* OnGameModeExit : Modlarda
kullanılır.Mod veya server kapandığında Samp-server.exe'de neler
yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

*
OnGameModeInit : Modlarda kullanılır.Mod veya server açıldığında
Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan
ayarlayabilirsiniz.

* OnPlayerCommandText : Oyundaki komutları koyacağınız publictir.

* OnPlayerConnect : Oyuncu oyuna girdiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerDeath : Oyuncu öldüğünde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerDisconnect : Oyuncu oyundan çıktığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerEnterCheckpoint : Oyuncunun checkpointe geldiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.


* OnPlayerEnterRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden
çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerEnterVehicle : Oyuncu arabaya binerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerExitVehicle : Oyuncu arabadan inerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerKeyStateChange : Oyuncunun tuşlara bastığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerLeaveCheckpoint : Oyuncunun checkpointten çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.


* OnPlayerLeaveRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden
çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

* OnPlayerPickUpPickup : Oyuncunun pickupları aldığı sırada olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.


* OnPlayerPrivmsg : Oyuncu özel mesaj attığında olmasını istediğiniz
kodları yazacağını publictir.Örnek :(WikiSamp'tan alıntıdır..)

Kod:
public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
new RecName[24], PlayerName[24];
GetPlayerName(recieverid, giveplayer, sizeof(giveplayer));
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));

if(!IsPlayerConnected(recieverid))
return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "INVALID ID!");
if(recieverid == playerid)
return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "SERVER: The receiver can't be yourself.");

GameTextForPlayer(playerid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Sent~y~.", 3000, 3);
GameTextForPlayer(recieverid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Recieved~y~.", 3000, 3);
PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0);
PlayerPlaySound(recieverid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0);

format(str, sizeof(str), "PM from %s(%i): %s", PlayerName, playerid, text);
SendClientMessage(recieverid, 0x33AAFFFF, str);

format(str, sizeof(str), "PM sent to %s(%i): %s", RecName, recieverid, text);
SendClientMessage(playerid, 0x33AAFFFF, str);
return true;
}

* OnPlayerRequestClass : Oyuncunun karakter seçimi sırasında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.

* OnPlayerSpawn : Oyuncunun spawn olduğu sırada olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.


* OnPlayerText : Oyuncunun mesajlarının yönetildiği publictir.Örneğin
bir oyuncu susturulmuşsa aşağıdaki gibi şekilde mesaj atamamasını
sağlayabilirsiniz : (WikiSamp'tan Alıntıdır..)

Kod:
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
// for example, if the variable mute[playerid] is set to 1, it will
// stop the text from processing, otherwise it allows it to be sent.
if(mute[playerid] == 1)
{
return false;
}
return true;
}

* OnVehicleDeath : Bir araba patladığında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.

* OnVehicleSpawn : "new" kodu ile tanıttığımız aracın spawn olduğunda olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Paz Kas. 08, 2009 1:41 am

5. bölüm : Pawno'daki Kodlar :

A

* AddMenuItem : Menülere seçenek ekleyebildiğimiz kod çeşididir.

* AddPlayerClass : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncu seçimine karakter eklememizi sağlar.

* AddStaticPickup : OnGameModeInIt'e koyulur.Pickup eklememizi sağlar.

* AddStaticVehicle : OnGameModeInIt'e koyulur.Araç eklememizi sağlar.

* AddVehicleComponent : Araçlara parça eklemeye yarar.

* AllowAdminTeleport : Adminlerin menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.

* AllowInteriorWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorlarda da silah kullanılmasını sağlar.

* AllowPlayerTeleport : Oyuncuların menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.

* ApplyAnimation : Belirtilen oyuncunun , belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.


B

* Ban : Belirtilen oyuncunun banlanmasını sağlar.


C


* ChangeVehicleColor : Aracın renginin değiştirilmesini sağlar.

* ClearAnimations : Oyuncunun animasyonlarının durmasını sağlar.

* CreateExplosion : Patlatma yaratmayı sağlar.

* CreateMenu : Menü oluşturmanızı sağlar.

* CreateObject : Obje yaratmanızı sağlar.

* CreatePickup : Pickup oluşturmanızı sağlar.

* CreatePlayerObject : Oyuncu için pickup oluşturmanızı sağlar.

* CreateVehicle : Araç oluşturmanızı sağlar.

D


* DestroyMenu : Belirtilen menünün kapanmasını sağlar.

* DestroyObject : Belirtilen objenin yok olmasını sağlar.

* DestroyPickup : Belirtilen pickupın yok olmasını sağlar.

* DestroyPlayerObject : Belirtilen oyuncu objesinin yok olmasını sağlar.

* DestroyVehicle : Belirtilen aracın yok olmasını sağlar.

* DisableInteriorEnterExits : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorların giriş ve çıkışlarının kapanmasını sağlar.


E

* EnableStuntBonusForAll : Stunt bonuslarının herkes için açılıp kapanmasını sağlar.

* EnableStuntBonusForPlayer : Stunt bonuslarının oyuncu için açılıp kapanmasını sağlar.

* EnableZoneNames : OnGameModeInIt'e koyulur.Bulunan bölgenin isminin sağ altta görülmesini sağlar.


G

* GameModeExit : Modun bitmesini ve sıradaki modun açılmasını sağlar.

* GameTextForAll : Herkes için ekranda yazı çıkmasını sağlar.

* GameTextForPlayer : Oyuncu için ekranda yazı çıkmasını sağlar.

* GetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi sayısının alınmasını sağlar.

* GetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının alınmasını sağlar.

* GetPlayerColor : Oyuncunun renginin alınmasını sağlar.

* GetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının alınmasını sağlar.

* GetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının alınmasını sağlar.

* GetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin alınmasını sağlar.

* GetPlayerIp : Oyuncunun ip adresinin alınmasını sağlar.

* GetPlayerMoney : Oyuncunun para miktarının alınmasını sağlar.

* GetPlayerName : Oyuncunun isminin alınmasını sağlar.

* GetPlayerPing : Oyuncunun ping miktarının alınmasını sağlar.

* GetPlayerPos : Oyuncunun bulunduğu yerin koordinatlarının alınmasını sağlar.

* GetPlayerScore : Oyuncunun skorunun alınmasını sağlar.

* GetPlayerSkin : Oyuncunun skin idsinin alınmasını sağlar.

* GetPlayerSpecialAction : Oyuncunun yaptığı animasyonun adının alınmasını sağlar.

* GetPlayerState : Oyuncunun durumunun (Araba sürüyor , yürüyor , arabay biniyor vb..) alınmasını sağlar.

* GetPlayerTeam : Oyuncunun bulunduğu takımın isminin alınmasını sağlar.

* GetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın alınmasını sağlar.

* GetPlayerVehicleID : Oyuncunun içinde bulunduğu arabanın idsinin bulunmasını sağlar.

* GetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin alınmasını sağlar.

* GetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının alınmasını sağlar.

* GetVehicleModel : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın modelinin alınmasını sağlar.

* GetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın koordinatlarının alınmasını sağlar.

* GivePlayerMoney : Belirtilen oyuncuya belirtilen miktarda para verilmesini sağlar.

* GivePlayerWeapon : Oyuncuya belirtilen silah idsine sahip silahın verilmesini sağlar.


I

* IsPlayerAdmin : "Eğer belirtilen oyuncu adminse" şartının konulmasını sağlar.

* IsPlayerConnected : "Eğer belirtilen oyuncu oyundaysa" şartının konulmasını sağlar.

* IsPlayerInAnyVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu herhangi bir araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.

* IsPlayerInCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen checkpointteyse" şartının konulmasını sağlar.

* IsPlayerInRaceCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen yarış checkpointindeyse" şartının konulmasını sağlar.

* IsPlayerInVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.


K

* Kick : Belirtilen oyuncunun oyundan atılmasını (kicklenmesini) sağlar.

* KillTimer : Belirtilen sayacın durdurulmasını sağlar.


R


* RemovePlayerFromVehicle : Belirtilen oyuncunun araçtan atılmasını sağlar.

* RemovePlayerMapIcon : Oyuncunun haritasından belirtilen simgenin silinmesini sağlar.

* RemoveVehicleComponent : Oyuncunun arabasından belirtilen parçaların silinmesini sağlar.

* ResetPlayerMoney : Oyuncunun parasının sıfırlanmasını sağlar.

* ResetPlayerWeapons : Oyuncunun silahlarının sıfırlanmasını sağlar.



S


* SendClientMessage : Belirtilen oyuncuya , belirtilen mesajın atılmasını sağlar.

* SendClientMessageToAll : Bütün oyunculara belirtilen mesajın atılmasını sağlar.

* SendDeathMessage : Bir oyuncu öldüğünde , ölümle ilgilerin yer aldığı mesajın atılmasını sağlar.

* SetCameraBehindPlayer : Oyuncunun kamerasının normale dönmesini sağlar.

* SetDisabledWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Modda kullanılması yasak olan silahların idleri ile kullanılır.

* SetGameModeText : OnGameModeInIt'e koyulur.Modun ismini belirtir.

* SetGravity : Oyundaki yerçekimi oranının belirtilmesini sağlar.


* SetNameTagDrawDistance : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncularının
birbirilerinin isimlerini ne kadar uzaklıktan görebileceklerinin
ayarlanmasını sağlar.

* SetObjectPos : Belirtilen objenin , belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

* SetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.

* SetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.

* SetPlayerCameraLookAt : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlara kenetlenmesini sağlar.

* SetPlayerCameraPos : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlarda olmasını sağlar.

* SetPlayerCheckpoint : Belirtilen checkpointlerde checkpoint oluşturmayı sağlar.

* SetPlayerColor : Oyuncunun rengini belirtilen renge değiştirmeyi sağlar.

* SetPlayerDisabledWeapons : Oyuncu için yasaklanan silahları belirtmeyi sağlar.

* SetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının belirtilen açıya dönmesini sağlar.

* SetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının belirtilen düzeye değişmesini sağlar.

* SetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin belirtilen interior idsine dönüşmesini sağlar.

* SetPlayerMapIcon : Oyuncu için haritada belirtilen simgenin oluşmasını sağlar.

* SetPlayerName : Oyuncunun ismini , belirtilen isme değiştirmeye yarar.

* SetPlayerPos : Oyuncunun belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

* SetPlayerRaceCheckpoint : Belirtilen koordinatlarda oyuncu için yarış checkpointi oluşmasını sağlar.

* SetPlayerScore : Oyuncunun skorunu belirtilen skora değişmesini sağlar.

* SetPlayerSkin : Oyuncunun skininin belirtilen skin idsindeki skine dönüşmesini sağlar.

* SetPlayerSpecialAction : Oyuncunun belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.

* SetPlayerTeam : Oyuncunun belirtilen takıma geçmesini sağlar.

* SetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın belirtilen zamana dönüşmesini sağlar.

* SetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin belirtilen seviyeye değişmesini sağlar.

* SetPlayerWeather : Oyuncunun oyunundaki havanın belirtilen havaya dönüşmesini sağlar.

* SetTimer : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)

* SetTimerEx : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)

* SetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının belirtilen miktara değişmesini sağlar.


* SetVehicleParamsForPlayer : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın
kilitlenmesini sağlar.1 koyarsanız araç kilitli olur , 0 koyarsanız
kilitsiz olur.

* SetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

* SetVehicleToRespawn : Belirtilen aracın tekrar spawn olmasını sağlar.

* SetWeather : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun hava durumunun ayarlanmasını sağlar.

* SetWorldTime : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun zamanının ayarlanmasını sağlar.

* ShowMenuForPlayer : Belirtilen menünün oyuncu için açılmasını sağlar.


* ShowNameTags : OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman
oyuncular oyundayken karakterlerinin üzerinde oyuncuların isimlerini
görebilirler , 0 koyulursa göremezler.

* ShowPlayerMarkers :
OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman oyuncular haritada
kimin nerede olduğunu görebilirler , 0 koyulursa göremezler.

* SpawnPlayer : Belirtilen oyuncunun spawn olmasını sağlar.


6. Bölüm : if Kodu :

Bu kod , belirtilen işlevin belli bir şarta göre yapılmasını sağlar.

Örneğin :

Kod:
SetPlayerInterior(playerid,10);[code]

..kodunun , sadece oyundu adminse olmasını istiyorsak şöyle yapmalıyız :

[code] if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
SetPlayerInterior(playerid,10);

..bu sayede oyuncunun interiorunun 10 olması ; oyuncunun admin olması şartına bağlanmıştır.[/code]
7. bölüm :

" for(new i; i
{" kodu :

Bu kod , "i" harfinin , sunucudaki bütün oyuncuları temsil etmesini sağlar.

Örneğin :

Kod:
SetPlayerInterior(playerid,10);

..kodunun , sadece oyuncu için değil sunucudaki herkes için geçerli olmasını istiyorsak böyle yapmalıyız :

Kod:
for(new i; i
{
SetPlayerInterior(i,10);


8.bölüm : Komut eklemek :

Pawno'da komut eklemek için kodlarımızı "OnPlayerCommandText" publicine koyacağız.

Öncelikle şu şekilde bir kod ekliyoruz :

Kod:
if(strcmp(cmdtext, "/komutismi", true) == 0)

{


..buradan sonra komutumuzun içeriklerini koyuyoruz.
Örneğin "/geber" yazdığımızda , komutu yazan kişinin ölmesini istiyorsak şöyle yapıyoruz :

Kod:
if(strcmp(cmdtext, "/geber", true) == 0)
{
SetPlayerHealth(playerid,0.0);
return 1;
}


Birçok komut örneğine "Komut Örnekleri" bölümünden bakabilirsiniz.


9.bölüm : Spawn eklemek :

Bir oyuncunun doğacağı bilgileri içeren yani spawn bilgilerini içeren kod "AddPlayerClass"tır.


Bu kod "OnGameModeInIt" publicine koyulmaktadır.

"AddPlayerClass" kodu şu şekildedir :

Kod:
AddPlayerClass(skinid(Bakınız:Skin IDler),X,Y,Z,bakış açısı,silah1'in idsi,silah1'in mermi sayısı,silah2'nin idsi,silah2'in mermi sayısı,silah3'ün idsi,silah3'in mermi sayısı);

"skinid" : Oyuncunun doğduğunda alacağı skinin idsidir.IDler bölümünden Skin IDlerini bulabilirsiniz.
"X,Y,Z" : Oyuncunun bulunduğu koordinatlardır.
"bakış açısı" : Oyuncunun yüzünün baktığı açıdır.0 ila 360 derece arasında değiştirebilirsiniz.
"silahlar
ve mermi sayıları" : Oyuncunun sahip olacağı silahların idlerini ve
mermi miktarlarını koyacağınız yerdir.Silah IDlerini , IDler bölümünden
öğrenebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Paz Kas. 08, 2009 1:41 am

11.bölüm : Obje eklemek :

Objeyi koyacağınız bilgileri içeren kod "CreateObject"tir.

Bu kod modun her kısmına koyulabilir.

Fakat sabit olmasını istiyorsanız "OnGameModeInIt"e koymalısınız.

"CreateObject" kodu şu şekildedir :

Kod:
CreateObject(modelid,X,Y,Z,rX,rY,rZ);

"modelid": Objenizin idsidir.IDler bölümünden objelerin Model IDlerine ulaşabilirsiniz.
"X,Y,Z" : Objenin bulunacağı yerin koordinatlarıdır.
"rX,rY,rZ" : Dokunmayın.


12.bölüm : PickUp eklemek :

Bir PickUp'ın doğacağı bilgilerin bulunduğu kod "AddStaticPickup"tır.

PickUplar , obje olan fakat aynı zamanda alınabilen nesnelerdir.

PickUplar , "OnGameModeInIt" publicine eklenmelidir.

"AddStaticPickup" kodu şu şekildedir :

Kod:
AddStaticPickup(model,tür,X,Y,Z);

"model" : PickUp'ın model ID'sidir.PickUp'ın Model IDlerine , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz.
"tür" : PickUp'ın türüdür.PickUp türleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

Kod:
0 Item does not display
1 Alınamaz ve tekrar spawn olmaz.
2 Alınabilir ve bir süre sonra tekrar spawn olur.
3 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
4 Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
5 Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
8 Alınabilir ve yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
9 Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn)
10 Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn)
11 Blows Up few seconds of creation*
12 Blows Up few seconds of creation (car explosion? timer is the burning flame?)
13 Slowly descends in Z and eventually goes through the floor (parachute?)X
14 Sadece araç içindeyken alınabilir.
15 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
16-18 Alınamaz.
19 Alınabilir fakat bir etki yaratmaz.
20,21 Alınamaz.
22 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
23 Pickupable, doesn't disappear on pickup
24+ Alınamaz.

"X,Y,Z" : PickUp'ın bulunacağı yerin koordinatlarıdır.

13.bölüm : Moddaki genel bilgiler.

Modun açıldığından beri var olacak bilgilerdir.

"OnGameModeInIt" publicine koyulması gerekirler.

İşte moddaki genel bilgileri ayarlayacağımız kodların bir kısmı :

"SetGameModeText(modismi);" : Modun ismini ayarlayacağımız koddur.

"ShowNameTags(show);"
: Oyuncuların üzerilerinde isimlerinin yazıp yazmayacağını ayarlamak
içindir.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız görünmez.

"ShowPlayerMarkers(show);"
: Oyuncuların bulundukları yerlerin haritada görünüp görünmeyeceğinin
ayarlanmasını sağlar.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız
görünmez.

"LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius);" : Modda
oyuncuların birbirleriyle konuşabilecekleri uzaklığın ayarlandığı
koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı , konuşma uzaklık sınırıdır.

"GameModeExit();" : Modun kapanmasını sağlar."OnGameModeInIt" publicine koyulması zorunlu değildir.

"AllowInteriorWeapons(allow);"
: Modda interiorlarda da silah kullanılıp kullanılmayacağının
ayarlanması içindir.Parantez içine 1 koyarsanız kullanılır , 0
koyarsanız kullanılmaz.

"SetWeather(weatherid);" : Moddaki hava durumunun ayarlanacağı yerdir.WeatherIDlere , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz.

"SetGravity(Float:gravity);"
: Moddaki yer çekiminin ayarlanması içindir.Parantez içine yazdığınız
sayı yerçekimini belirtir.(0.8 en idealdir.)

"AllowAdminTeleport(allow);"
: Modda adminlerin haritadan istedikleri yere sağ tıklayıp oraya
teleport olup olamayacaklarını ayarlar.1 koyarsanız olabilirler , 0
koyarsanız olamazlar.

"EnableZoneNames(enable);" : Modda
bulunduğunuz yerin adının sağ altta yazıp yazmamasının ayarlandığı
yerdir.Parantez içine 1 koyarsanız yazar , 0 koyarsanız yazmaz.

"UsePlayerPedAnims();" : Modda oyuncuların yürüyüşlerinin normal olmasını sağlar.

"DisableInteriorEnterExits();" : Moddaki interiorların giriş ve çıkışlarının bulunmamasını sağlar.

"SetNameTagDrawDistance(Float:distance);"
: Oyuncuların birbirlerinin üzerindeki isimleri görebilecekleri
uzaklığın ayarlandığı koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı ,
görebilecekleri uzaklık sınırıdır.


14.bölüm : Pawnodaki terimler :

Pawno'da kullanılan birçok terim vardır.

Bunlardan bazıları :

-Public
: Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her
zaman içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin
"public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde
oyundaki komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)"
içinde oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar
bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan
sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz
publicler..

-Kodlar : Moddaki her türlü veri , bilgi ve döngü
oluşumunun sağlandığı yazılardır.Pawno'nun bir nevi kelimeleri
gibidir.Bütün işlevler kodlarla sağlanır.

-Döngü : Pawno'daki
birden çok kod veya kod topluluğuyla oluşturulan verilerdir.Örneğin bir
oyuncunun bir yere ışınlanmasını sağlıyoruz.Fakat ayrı bir public
içinde oyuncunun bulunduğu yerde bulunan oyunculara belli bir mesaj
gönderileceğini ayarlıyoruz.Bu sayede bir döngü oluşuyor.

-Komut
: Modda yazıldığında , belirtilen kodlara göre veriler oluşan
yazılardır.Adından da anlaşılacağı gibi , yazıldığında içindeki
kodlarla ilgili komut verir ve bu komutlar modda gerçekleşir.

-Tanıtım
: Pawno'daki dilin içinde bulunmayan kelimeleri , kodları veya
publicleri tanıtmadır.Örneğin "araba1" isimli bir araba bulunmazken
"new araba1 = ..." kodu ile bu arabayı tanıtabiliriz.


15.bölüm : Takım eklemek :

Öncelikle modun başına şunu ekliyoruz :

Kod:
static gTeam[MAX_PLAYERS];

forward SetPlayerToTeamColor();

#define TEAM_TAKIMISMI 0

#define TEAM_TAKIMISMI 1

#define TEAM_TAKIMISMI 2

.
.
.

Bu takımımızın isimlerini ayarlamamıza yarıyor.


Sonra modun herhangi bir yerine bunu ekliyoruz :

Kod:
SetPlayerClass(playerid, classid) {

if(classid == 0) {

gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;

} else if(classid == 1) {

gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;

} else if(classid == 2) {

gTeam[playerid] = TEAM_TERORIST;


.
.
.




}

}

Buradan hangi oyuncuyu seçersek hangi takım olacağımızı ayarlıyoruz.

"classid"
: "OnGameModeInIt" publicindeki "AddPlayerClass" kodlarının
sıralaması.Yani classid 0 , en baştaki "AddPlayerClass"i belirtir.


Sonra "OnPlayerRequestClass" publicine bu kodu ekliyoruz :

Kod:
SetPlayerClass(playerid, classid);

Sonra takımların rengini ayarlamak için modun sonuna şunu ekliyoruz :

Kod:
public SetPlayerToTeamColor(playerid)
{

if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK);
}
.
.
.

return 1;
}


Bu kod ile de oyuncunun hangi takımdaysa , belirlediğimiz rengi almasını sağladık.

Takımımız hazır , modda takımımız "TEAM_TAKIMISMI" olarak tanıtıldı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Paz Kas. 08, 2009 1:43 am

17.bölüm : Obje Hareket Ettirme :



Obje hareket ettirme "MoveObject" kodu ile sağlanır.

Bu kodu sağlamak için önce hareket ettirmek istediğimiz objeye , bir isim vermemiz gerekir.

Bunu da şu şekilde sağlayacağız :

Kod:
new objemiz = CreateObject...;

Bu şekilde hareket ettirmek istediğimiz objeyi "objemiz" ismi ile tanıttık.

Şimdi aşağıda gördüğünüz kodla objenin hareket etmesini sağlayacağız :

Kod:
MoveObject(objemiz,X,Y,Z,Float:Hız);

"X,Y,Z" : Bu koordinatlar , objemizin hareketin sonunda olmasını istediğimiz yerin koordinatlarıdır.
"Hız" : Buraya objemizin hareket etmesini istediğimiz hızı yazacağız.

Bu kodu bir komutla kullanalım diyelim :

Kod:
if(strcmp(cmdtext, "/hareketettir", true) == 0)

{
MoveObject(objemiz,X,Y,Z,Float:Hız);
}


Bu
sayede bir oyuncu "/hareketettir" komutunu kullanırsa , "objemiz"
adıyla tanıttığımız obje , belirttiğimiz koordinatlara belirttiğimiz
hızla hareket edecektir.



18.bölüm : Sayaç oluşturmak :

Pawno'da sayaçlar , belli bir zaman işlevi veya şartı koymak için kullanılır.
Sayaç oluşturma "SetTimer" veya "SetTimerEx" kodları ile sağlanır.
"SetTimer"in kullanımını şimdi , "SetTimerEx"inkini ise ilerideki bölümlerde anlatacağım.
"SetTimer" kodu kullanıldığı publicin zamanına göre sayıma başlar.
Örneğin "OnGameModeInIt" publicine koyulan bir sayaç , mod açıldığı anda sayıma başlar.
Veya bir komutun içine koyulan sayaç , komut yazıldıktan sonra sayım yapar.

"SetTimer" kodu şu şekildedir :


Kod:
SetTimer("publicismi",sayaçzamanı,tekrar);

"publicismi" : Sayım bitince olacak verilerin bulunduğu publicin ismi.

"sayaçzamanı" : Sayacın çalışacağı zaman dilimi.Örneğin 36000 yaparsanız sayaç 6 saniye sayar.
Zaman çevirimi şu şekildedir :

6000 = 1 saniye
30000 = 5 saniye
300000 = 5 dakika
900000 = 15 dakika
1800000 = Yarım saat
3600000 = Bir saat

"tekrar"
: Sayacın tekrar edip etmeyeceğini belirteceğiniz yerdir.1 yazarsanız
sayac sayımı bittikten sonra baştan saymaya devam eder,0 yazarsanız
devam etmez.


19.bölüm : Komut Arşivi :

Şimdi sizlere benim yaptığım veya başka yerlerden bulduğum "Komut Arşivi"ni vereceğim :

Animasyonlar :


Kod:
if (strcmp(cmdtext, "/animasyonlar", true) == 0) {
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/ellerhavaya - /sarhos - /bomba - /ates - /gul - /dgozetle");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/Hirsizlik - /31 - /31bitis - /yakalandin - /vururum - /vuruldum");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/saplakyedim - /saplakat - /sigara - /sigara2 - /elsalla - /bak");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/uzan - /otur - /kkoru - /yemek - /kus - /ol - /anlas - /op");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/emrah - /nevarlan - /ise - /striptiz [A-G] - /dans [1-3]");
return 1;
}
// HANDSUP
if(strcmp(cmdtext, "/ellerhavaya", true) == 0) {
if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) {
SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_HANDSUP);
return 1;
}
}
// Drunk
if(strcmp(cmdtext, "/sarhos", true) == 0) {
if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT)
{
ApplyAnimation(playerid,"PED", "WALK_DRUNK",30.1,1,1,1,1,1);
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen sarhossun!"); // Walk Drunk
return 1;
}
}
// Place a Bomb
if (strcmp("/bomba", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "BOMBER", "BOM_Plant", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Place Bomb
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen bomba planliyorsun!");
return 1;
}

if (strcmp("/sexy", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "PED", "WOMAN_walksexy", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Place Bomb
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Hobaa ");
return 1;
}
// Police Arrest
if (strcmp("/ates", cmdtext, true, 7) == 0) {
ApplyAnimation( playerid,"ped", "ARRESTgun", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Gun Arrest
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Ates ediyor gibi yapiyorsun.");
return 1;
}
if (strcmp("/motor", cmdtext, true, 7) == 0) {
ApplyAnimation( playerid,"BIKED", "BIKEd_jumponR", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Gun Arrest
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Saga Atladin!");
return 1;
}


// Laugh
if (strcmp("/gul", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "RAPPING", "Laugh_01", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Laugh
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gülme krizine girdin.");
return 1;
}
// Rob Lookout
if (strcmp("/dgozetle", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SHOP", "ROB_Shifty", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Rob Lookout
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Disariyi gozetliyorsun.");
return 1;
}
// Rob Threat
if (strcmp("/hirsizlik", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SHOP", "ROB_Loop_Threat", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Rob
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Hirsizsin. Polisler seni magazada kistirdilar.");
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen de, 'gelmeyin yoksa rehineleri vururum' tavri");
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "ile polislere silah dogrultuyorsun.");
return 1;
}
// Wank Out
if (strcmp("/31", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "wank_loop", 31.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Wank In
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "31 Cekiyorsun ");
return 1;
}
// Police Arrest
if (strcmp("/yakalandin", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "POLICE", "plc_drgbst_01", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Arrest
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Polis seni yakaladi!");
return 1;
}
// Wank In
if (strcmp("/31bitis", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "wank_out", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Wank Out
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "31 Bitti...");
return 1;
}
// Arrested
if (strcmp("/vururum", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "POLICE", "crm_drgbst_01", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Arrested
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gelme yoksa vururum!");
return 1;
}
// Injury
if (strcmp("/vuruldum", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "Sweet_injuredloop", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Injured
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen Vuruldun!");
return 1;
}
// Ass Slapped
if (strcmp("/saplakyedim", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "ho_ass_slapped", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Ass Slapped
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Biri popona vurdu");
return 1;
}
// Female Smoking
if (strcmp("/sigara", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SMOKING", "F_smklean_loop", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Female Smoking
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Duvara yaslandin, sigara iciyorsun.");
return 1;
}
// Cop Look
if (strcmp("/bak", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "COP_AMBIENT", "Coplook_loop", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Cop Looking
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Bos gozlerle etrafi suzuyorsun.");
return 1;
}
// Lay Down
if (strcmp("/uzan", cmdtext, true, 6) == 0) {
ApplyAnimation(playerid,"BEACH", "bather", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Lay down
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yere uzandin.");
return 1;
}
// Take Cover
if (strcmp("/kkoru", cmdtext, true, 3) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "ped", "cower", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Taking Cover
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Kendini koruyorsun.");
return 1;
}
// Vomit
if (strcmp("/kus", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "FOOD", "EAT_Vomit_P", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Vomit BAH!
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen kusuyorsun!");
return 1;
}
// Eat Burger
if (strcmp("/yemek", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "FOOD", "EAT_Burger", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Eat Burger
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen hamburger yiyorsun");
return 1;
}
// Wave
if (strcmp("/elsalla", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "KISSING", "BD_GF_Wave", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Wave
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "El salliyorsun.");
return 1;
}
// Slap Ass
if (strcmp("/saplakat", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "sweet_ass_slap", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Ass Slapping
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yanindakinin poposuna saplak attin ");
return 1;
}
// Death Crawling
if (strcmp("/ol", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "WUZI", "CS_Dead_Guy", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Dead Crawling
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Ol");
return 1;
}
// Dealer
if (strcmp("/anlas", cmdtext, true) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "DEALER", "DEALER_DEAL", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Deal Drugs
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yasa disi isler hakkinda konusup anlasiyorsun.");
return 1;
}
// Kiss
if (strcmp("/op", cmdtext, true, 5) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "KISSING", "Playa_Kiss_02", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Kiss
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Biriyle opusuyorsun.Onundeki de /op yazarsa opusmus olursun.");
return 1;
}
// Crack Dieing
if (strcmp("/emrah", cmdtext, true, 6) == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "CRACK", "crckdeth2", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Dieing of Crack
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Bankta uzanmis, usuyorsun.Zavalli.");
return 1;
}
// Piss
if (strcmp("/ise", cmdtext, true, == 0) {
ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "Piss_in", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0);
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Isiyorsun!");
return 1;
}
// Male Smoking
if (strcmp("/sigara2", cmdtext, true, 4) == 0) {
ApplyAnimation(playerid,"SMOKING", "M_smklean_loop", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Smoke
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sigara iciyorsun");
return 1;
}
// Sit
if (strcmp("/otur", cmdtext, true, 4) == 0) {
ApplyAnimation(playerid,"BEACH", "ParkSit_M_loop", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Sit
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen oturdun!");
return 1;
}
// Fuck U
if (strcmp("/nevarlan", cmdtext, true, 2) == 0) {
ApplyAnimation( playerid,"ped", "fucku", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); // Wave fist / Pull fingers (with block hands)
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Kiziyorsun!");
return 1;
}
// Strip-Tease
if (strcmp("/striptiz", cmdtext, true, 6) == 0)
{
switch (cmdtext[7])
{
case 'a', 'A':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_A", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'b', 'B':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_B", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'c', 'C':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_C", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'd', 'D':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_D", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'e', 'E':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_E", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'f', 'F':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_F", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
case 'g', 'G':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_G", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip
} SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Striptiz yapiyorsun.");
return 1;
}
// Idle Chat
if(strcmp(cmdtext, "/konus", true) == 0)
{
if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT)
{
ApplyAnimation(playerid,"PED","IDLE_CHAT",4.1,0,1,1,1,1);
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Konusuyorsun."); // Chat
return 1;
}
}
// SUICIDE COMMAND
if(strcmp(cmdtext, "/geber", true) == 0) {
SetPlayerHealth(playerid,0.0);
return 1;
}

// START DANCING
if(strcmp(cmd, "/dans", true) == 0) {
if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) {


// Get the dance style param
tmp = strtok(cmdtext, idx);
if(!strlen(tmp)) {
SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Kullanim: /dans [style 1-3]");
return 1;
}

dancestyle = strval(tmp);
if(dancestyle < 1 || dancestyle > 3) {
SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Kullanim: /dans [style 1-3]");
return 1;
}

if(dancestyle == 1) {
SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE1);
} else if(dancestyle == 2) {
SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE2);
} else if(dancestyle == 3) {
SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE3);
}
return 1;
}
}
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Paz Kas. 08, 2009 1:43 am

Araç Modifiyeleri :

Kod:
if (strcmp("/sultan", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 560)
{
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /sultan yazın! ",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1029);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1033);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1170);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1139);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1170);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1140);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1030);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1031);

SendClientMessage(playerid,0xDC143CAAA,"Araciniz Modifiye Edildi!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!!!");
}


return true;
}

if (strcmp("/flash", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 565)
{
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /flash Yazın!",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1046);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1048);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1052);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1049);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1054);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1151);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1152);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1079);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);


SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!");
}


return true;
}

//Elegy Upgrade//

if (strcmp("/elegy", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 562)

{
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /elegy Yazın!!!",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1034);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1038);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1036);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1146);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1148);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1172);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);

SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!");
}


return true;
}

//Jester Uprade//

if (strcmp("/jester", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 559)
{
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /jester Yazın!!!",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1066);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1068);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1070);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1080);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1158);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1161);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1173);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);

SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi!!!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz !!!");
}

return true;
}

//Blade Upgrade//

if (strcmp("/blade", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 536)
{

GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /blade Yazın!!!",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1103);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1105);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1108);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1107);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1128);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1181);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1183);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);

SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz !!!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz !");
}

return true;
}

//Uranus Upgrade

if (strcmp("/uranus", cmdtext, true, 10) == 0)
{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 558)
{

GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /uranus Yazın!",3500,6);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1091);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1092);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1093);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1095);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1163);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1165);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1166);
AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);

SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!");
} else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!");
}
}
else {
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!");
}

return true;
}
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
akep344
Yüz Başı
Yüz Başı
avatar

Mesaj Sayısı : 59
Rep : 150039
Teşekkür : 10009
Kayıt tarihi : 02/11/09
Nerden : Denizli

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Ptsi Kas. 09, 2009 5:15 pm

bir şey anlamadım ama çok saol :D :D emeğe saygı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gtamod.eniyiforum.net
[AsO]Admin
.
.
avatar

Mesaj Sayısı : 173
Rep : 250369
Teşekkür : 119995
Kayıt tarihi : 30/10/09
Yaş : 27
Nerden : antalya

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Ptsi Kas. 09, 2009 5:16 pm

xD Kanka Ö. Olan Dikkatli Okumak !!! :D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gtamod.eniyiforum.net
mehmet206733
Acemi Er
Acemi Er


Mesaj Sayısı : 1
Rep : 1
Teşekkür : 0
Kayıt tarihi : 09/12/09

MesajKonu: Geri: Pawno Kodları Full   Çarş. Ara. 09, 2009 2:26 am

Kanka Valla Tek Kelimeyle Mütiş :bravo:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Pawno Kodları Full
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» BİTİRİM İKİLİ 1 FULL İZLE
» Age of Empires 3 full tek linkli no rapid
» Sinan Özen 15 Full Albüm

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: San Andreas Multiplayer :: Pawno kodlama-
Buraya geçin: